Πολιτιστική Ανάπτυξη και πολιτική
Ταυτότητα Μαθήματος

Περιγραφή

 Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται οι στρατηγικοί σκοποί και τα μέσα της πολιτιστικής πολιτικής, καθώς και οι φορείς πολιτιστικής διοίκησης στην Ελλάδα την Ευρώπη (Ευρωπαϊκή Ένωση) και τον κόσμο (διεθνείς οργανισμοί με πολιτιστική δράση). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην χωρική ανάλυση της πολιτιστικής πολιτικής, ειδικά στο αστικό και περιφερειακό επίπεδο.

Το μάθημα εμβαθύνει στην δημιουργία της «κουλτούρας των ιδεών», τις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες, αλλά και ειδικές μορφές της σχέσης του πολιτισμού και της ανάπτυξης, όπως είναι ο αστικός εξευγενισμός και το place marketing.

 

 

Κωδικός μαθήματος: TMA232

Εκπαιδευτές:
Βασίλης Αυδίκος, Λυδία Σαπουνάκη-Δρακάκη

Τμήμα: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Τύπος: Προπτυχιακό


Επικοινωνία με τους εκπαιδευτές: (email)

 

Θεματικές ενότητες μαθήματος

1. Κύριες διδακτικές ενότητες
 

·                     Εισαγωγή στην πολιτιστική πολιτική,

·                     Οι στρατηγικοί σκοποί της πολιτιστικής πολιτικής,

·                     Τα μέσα της πολιτιστικής πολιτικής,

·                     Τα μουσεία ως πολιτιστικές βιομηχανίες, Η ελληνική βιομηχανία του βιβλίου, Η ελληνική τηλεόραση. Γενική θεώρηση

·                     Φορείς της πολιτιστικής διοίκησης στην Ευρώπη και την Ελλάδα

·                     Αστική πολιτιστική πολιτική

·                     Θεωρητικό πλαίσιο Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών

·                     Ταξινόμηση και στατιστικές αναπαραστάσεις της Δημιουργικής και Πολιτιστικής Οικονομίας

·                     Η Οικονομική συνεισφορά των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Οικονομιών στην Ελλάδα και ΕΕ- Η επίδραση της οικονομικής κρίσης

·                      Δημιουργικές συσπειρώσεις-Δημιουργική πόλη- το παράδειγμα της Αθήνας

·                      Νέοι υβριδικοί τόποι δημιουργικότητας (συνεργατικοί χώροι, θερμοκοιτίδες, εργασιακές κολεκτίβες)

 Πολιτικές της ΕΕ για την Δημιουργική Οικονομία